Kolesarjenje pozimi v mestu Oulu | CIKLO SPORT
Zimsko kolesarsko mesto Oulu

Kolesarjenje pozimi v mestu Oulu

Datum objave: 12.12.2022 | avtor: SB

Oulu je centralno Finsko mesto, ki leži ob zahodni obali, približno 650 km severno od glavnega mesta Helsinki. Mesto je vsako leto, od novembra pa do aprila, pokrito s snegom in v tem obdobju so povprečne temperature okoli -10℃, naravno svetlobo pa vidimo samo 5 ur na dan.

Mesto Oulu
Mesto Oulu v zimskem času.

Vendar pa to prebivalce mesta Oulu ne zaustavi pri uporabi kolesa. Kljub zasneženim in temnim zimam, se ljudje z njimi vozijo v službe, šole in še marskikam. Približno 20% krajanov se vozi s kolesom skozi celo leto. Ta številka poleti naraste na 32%, pozimi pa pade na 12%. Prebivalec Ouluja povprečno prevozi 528 km na leto.

Mesto s 200.000 prebivalci ima dolgoletni cilj, da bi se vsako leto povečajo število kolesarjev. Zato tudi ogromno vlagajo v kolesarsko infrastrukturo. Imajo 800 km kolesarskih poti, ki omogočajo, da kolesarji brez zastojev prispejo do svojega cilja, ter pri tem ne onesnažujejo okolja.

Visoki standardi vzdrževanja kolesarskih poti

Najbolj impresivno za Oulu je, da veliko prebivalcev kolesari pozimi, kjer temperature lahko padejo tudi do -20℃. Na to vpliva miselnost domačinov, ter odlično vzdrževanje kolesarskih poti. Za občino je značilno, da najame samo enega podizvajalca oziroma zimsko službo, ki ima samo eno zadolžitev. To je vzdrževanje skoraj 800 km kolesarskih poti. 150 km je primarnih in jih je potrebno dnevno vzdrževati, medtem ko preostale kolesarske steze, urejajo do te mere, da so normalno prevozne. 

Zimska služba začne opravljati svojo nalogo že pred 5 uro zjutraj, in poskrbi, da so kolesarske poti splužene pred cestami, namenjenimi za avtomobile. Standardi vzdrževanja so visoki in če jih vzdrževalec doseže, ga mesto nagradi z bonusi. Kakovost vzdrževanja nadzira na desetine prostovoljcev tako imenovanih “Zimski agentje”.


Redno vzdrževanje kolesarskih stez. FOTO: Harry Schiffer (www.eltis.org)

Še nekaj zanimivega o Zimski službi

  • Zimska služba je lahko nagrajena, za dobro opravljeno delo, lahko pa je tudi kaznovana. Kazen pa je 2x višja od nagrade.
  • Pri pluženju in nadzoru kolesarskih poti morajo uporabljati kolesa, električne avtomobile ali pa traktorje po Euro6 standardu na biodizelski pogon.
  • Čez dan, višina zapadlega snega nad asfaltom ali ledom, ne sme presegati meje 4 centimetrov, ponoči je dovoljena meja 5 centimetrov. V izrednih snežnih razmerah je snežna meja 20 cm.
  • Ponavadi, ko zapade 2 cm snega, vzdrževalci začnejo s pripravo strojev, saj morajo očistiti 150 km kolesarskih poti v treh urah.
  • Prepovedana je uporaba gladkih plugov, saj ti naredijo stezo drsečo.
  • ​Zimska služba mora 3 krat na leto organizirati dogodke ob kolesarskih stezah, kjer kolesarjem ponujajo tople napitke in prigrizke, ter prisluhniti njihovemu mnenju.

V Ouluju je pozimi podnebje bolj naklonjeno kolesarjem kot v srednji Evropi

Sliši se izredno ekstremno, vendar ko temperature padejo visoko pod ničlo, subarktično podnebje ustvari ledeno površino. Ta pa je bolj prijazna kolesarjem kot blato ali žled, s katerimi se pozimi soočajo številni kolesarji v srednji Evropi.

Na kolesarski stezi plužijo samo zgornjo površino, pri tem pa soli ne uporabljajo. Zgornja plast snega postane bolj kompaktna in manj drseča, ko se po njej vozijo številni kolesarji.
Tamkajšnji prebivalci se strinjajo, da je vožnja po takšni površini včasih lažja, saj zbiti sneg zapolni vse luknje, plugi, pa lahko plužijo večje območje in tako razširijo kolesarsko pot. Sneg ni spolzek, zato se 60% kolesarjev ne odloča za menjavo plaščev za zimske plašče z bodicami.


Kolesarski plašč z integreranimi bodicami omogoča prebivalcem Oulu-ja lažjo vožnjo po zmrznjeni podlagi.

Miselnost usmerjena v zdravje

Kolesarjenje je zdravo in tega se prebivalci Ouluja dobro zavedajo. Ko se število kolesarjev v mestu poveča, se zmanjšajo cestni zastoji in s tem tudi hrup in onesnaževanje okolja. Krajani so bolj zdravi, ter pri tem tudi ekonomsko prihranijo. Pravijo “Če gradiš ceste za avtomobile, bodo te polne. Če zgradiš kolesarske poti, pa bodo polne tudi te! Vse je odvisno od tega kakšno mesto si želiš.”

Zaradi tega so jim začela slediti  tudi druga večja mesta in izboljševati svojo kolesarsko infrastrukturo. Zavedajo se, da bodo samo na ta način lahko ustvarili kolesarsko kulturo, ki bo prebivalce spodbujala v vožnjo s kolesom v vseh letnih časih.
 


FOTO: Harry Schiffer (www.eltis.org)


Tudi šolarji se v zimskem času vozijo s kolesom. FOTO: Pekka Tahkola (ebikes-international.com)


FOTO: Harry Schiffer (www.eltis.org)


FOTO: Harry Schiffer (www.eltis.org)

100 % varen nakup

+ garancija zadovoljstva!

Brezplačna dostava

za naročila nad 130 €!

Dostava v treh delovnih dneh

za izdelke na zalogi!

CIKLO SPORT

PRODAJALEC S TRADICIJO

Z vami smo že več kot 30 let.

Namig za darilo

DARILNI BON

Darilni boni so izjemno praktično in vedno dobrodošlo darilo!

Podpora kupcem

NE BOSTE SAMI

Prijazni prodajalci vam svetujejo in vam pomagajo pri nakupu.